2010. június 11.

Epres pohárdesszert


Nem is értem, miért nem készítettem még eperből semmit, amikor eperszezon van. Csak díszítésre használtam eddig - bár ez nem meglepő, mert úgy gondolom, hogy az eper az egyik "legcsinosabb" gyümölcs. De bepótoltam a lemaradást, és szegény elhanyagolt eperből alkottam egy poharas desszertet, ami gyorsan el is készült. Több időbe telt elképzelni magát a desszertet, hogy hogyan és miből fogom megalkotni, mint maga az elkészítés. :)
Hozzávalók 2 személyre (két kis pohár)
kb. 10 szem eper

egy pohár natúr joghurt

egy teáskanál méz
néhány darab teljes kiőrlésű keksz
Az epret megmossuk, és egy kevés natúr joghurttal (vagy anélkül) botmixer segítségével összeturmixoljuk. A natúr joghurtba belekeverjük a mézet (aki édesen szereti, többet tegyen bele). A kekszet (én négy darab natúr Zabfalatok kekszet használtam) egy mozsárban, vagy egy kis zacskóban összetörjük. A pohár aljára kerül az első réteg, egy adag mézes joghurt. Rá kiskanállal teszünk egy réteg teljes kiőrlésű kekszet, majd újabb joghurtréteg, és újabb kekszréteg. A tetejére kerül egy nagy adag joghurtos eper, de addig rétegezhetjük, amíg a pohár tart. Édesszájúak nagy poharat válasszanak :) És kész is a finom és egészséges édesség.
Egészséggel fogyaszd!





Blogger Templates
Blogger Templates

0 comments:

Megjegyzés küldése